5 fordele ved en ny hjemmeside
Står din virksomhed over for at skulle tage stilling til, om den nuværende hjemmeside skal udskiftes til fordel for en ny hjemmeside, får I her 5 fornuftige argumenter, som måske hjælper jer videre i beslutningsprocessen. Bemærk at jeg altid står klar til at hjælpe med eventuel videre sparring i forhold til nyt website eller ej.
Men lad os kaste os over de 5 fordele, som en ny hjemmeside kan bidrage med i jeres virksomhed.
1. Øget synlighed
En ny hjemmeside kan hjælpe din virksomhed i arbejdet med at nå ud til flere (nye) potentielle kunder. Når en ny hjemmeside lanceres, risikerer man en ”straf” fra Googles søgerobotter, fordi de pludselig oplever ændret struktur på websitet. Men når robotterne har indekseret (”læst”) den nye hjemmeside et par gange eller tre, kan gevinsten være markant stor.
Dine placeringer i Google forbedres, hvis vi gør SEO-arbejdet grundigt, og de nye potentielle kunder vil sætte pris på et opdateret websted, som er up to date.
2. Forbedret funktionalitet
Når den nye hjemmeside skal konstrueres, er det essentielt at vi tænker os grundigt om, når de enkelte elementer skal indtænkes på hjemmesiden: har du brug for en avanceret kontaktformular, eller overvejer I en online chatfunktion, så I kan chatte med de besøgende? Somme tider skal der bittesmå ting til for at gøre oplevelsen på hjemmesiden meget mere attraktiv.
Det skal være let at navigere rundt på hjemmesiden, så undgå fælder og indviklede menuer. Husk også have tankerne på smartphones og tablets.
3. Øget effektivitet
Med en ny hjemmeside på internettet har I mulighed for at øge effektiviteten i virksomheden. Hvis du fx driver en virksomhed, hvor kunder bestiller en tid, kan en automatiseret kalenderfunktion gøre underværker. Eller hvis I sælger et fysisk produkt, er det måske tiden at gå all in med en moderne webshop.
Tænk også de sociale medier ind i processen, hvis jeres virksomhed vel at mærke er på SoMe. En kobling mellem en hjemmeside og de sociale medier kan booste grundigt.
4. Øget brandbevidsthed
Når den nye hjemmeside lanceres, kan det være med til at styrke jeres genkendelighed og brand. Ved at skubbe til jeres markedsføring med en hjemmeside anno i år, vil kunderne fornemme, at I er med på beatet, især fordi I har opdateret tjenester, ydelser og produkter med nye tekster og fotos.
En opdateret hjemmeside betyder meget mere end man umiddelbart tror. Hvordan reagerer du, hvis du pludselig er landet på en hjemmeside, som ikke er opdateret for nyligt?
5. Øget selvværd
Sidst men ikke mindst har jeg lyst til at bringe øget selvværd på banen, selv om det nok er lidt atypisk, når man taler om nye hjemmesider. Det er dog ingen hemmelighed, at jeg har hørt kunder sige, at de er en smule flove over deres gamle hjemmeside, og at ”nu skal det være”. Hvis nogle kunder begynder at springe fra, kan tanken om den uopdaterede hjemmeside begynde at spøge.
Og ja, det koster penge at få bygget en ny hjemmeside, men på sigt kan det være den helt rigtige beslutning for jeres virksomhed. Du giver de potentielle kunder en bedre brugeroplevelse når de besøger hjemmesiden. De kan nemmere finde rundt i indholdet, og du har gjort det lettere for kunderne at kontakte dig eller måske ligefrem putter dine produkter i indkøbskurven.
Kontakt mig på tlf. 2972 0955, hvis du vil høre mere. Det behøver ikke at koste en bondegård med en ny WordPress hjemmeside.