Webdesign er en spændende verden, hvor mange ting falder på plads – især for små og mellemstore virksomheder i Svendborg, som ønsker at være synligt til stede på det store internet. Det kan være en udfordring at finde den rette balance mellem et attraktivt design og funktionalitet på en hjemmeside, der passer til virksomhedens behov. Mit navn er Allan Bojsen, og jeg vil gøre alt for at hjælpe dig og din virksomhed videre på denne rejse. Jeg har nogle ideer til, hvordan vi griber situationen an. Se bare her.

1. Skab et førstehåndsindtryk, der varer ved

Det første indtryk er afgørende, når det kommer til din virksomheds hjemmeside. Det er her, at potentielle kunder får deres første fornemmelse for, hvilken virksomhed I er og hvad I kan tilbyde. Derfor er vort første møde vigtigt for det videre forløb i den fase, hvor vi lægger os fast på et webdesign, der matcher jeres behov, jeres identitet og jeres værdier. Når vi skaber det rette design og layout, vil folk blive hængende og forhåbentlig klikke på Kontakt-knappen.

2. Brugervenlighed er nøglen

En hjemmeside skal være brugervenlig, så besøgende nemt kan finde rundt og få den information, de søger. Dette er en af de helt store nøgler bag det effektive webdesign, og jeg har brugt mange timer på at analysere hvad der virker – og hvad der ikke virker. Hvis hjemmesiden ikke er brugervenlig, forlader de potentille kunder hjemmesiden ret hurtigt. Mit motto er “Keep it simple”, og det er da også hvad dine besøgende foretrækker, når de vil undersøge dine produkter og ydelser. I øvrigt skeler jeg naturligvis også til, hvordan hjemmesiden fungerer på mobile enheder som iPads og smartphones. Den responsive hjemmeside er et must i dag.

3. Skræddersyet indhold og funktionalitet

Når design og layout er gennemdrøftet, tager vi fat på selve indholdet på hjemmesiden. En webdesigner har en fornem pligt til at sørge for at indholdet lever op til de forventninger, som potentielle kunder har. Sammen skaber vi indhold og funktionalitet på hjemmesiden, så alt går op i en højere enhed. Dette gælder naturligvis også, hvis tankerne bevæger sig hen imod en moderne webshop.

4. Optimering til søgemaskiner

En flot og brugervenlig hjemmeside er kun starten. Når din virksomhed bruger ressourcer på en ny hjemmeside, er det også vigtigt at fokusere på de potentille kunder, som gerne skal kunne finde hjemmesiden. Dette gøres typisk via Google. Google har dog ansat nogle kræsne søgerobotter, og det er vigtigt at vi fra start af bliver “gode venner med disse søgerobotter”.

5. Support og vedligeholdelse

Når hjemmesiden er i mål, og den bliver dundet i Googles søgeresultater, står vi over for next step: at vedligeholde hjemmesiden, så den fremstår dynamisk og professionel. Jeg afleverer altid hjemmesider med et løfte om et minikursus, hvis det ønskes. For mig er det altafgørende, at din virksomhed får en hjemmeside, som I selv vedligeholder. Det lærer I på mit minikursus i Svendborg. Jeg står naturligvis også til rådighed, hvis I ønsker at overlade denne del til mig. Dette gælder på indholdssiden og på den tekniske vedligeholdelse af sådan en WordPress hjemmeside.

Er du blevet interesseret i at høre mere?

Tag kontakt til mig. Jeg taler et sprog de fleste forstår qva min baggrund som uddannet lærer og med 15 års erfaring som voksenunderviser i et moderne it kursuscenter. Jeg havde 15 gode år i kursuscentret på Svendborg Erhvervsskole. Her lærte jeg blandt andet at ting skal forklares, så man bevarer fødderne på jorden. Ikke noget it hovski snovski herfra.

Jeg hjælper med webdesign til din kommende hjemmeside, og jeg bor i hjertet af Svendborg. Skriv eller ring. Så kvitterer jeg med kaffe eller te. Og jeg vil glæde mig.