Prisen på en hjemmeside er svær at sætte. Ikke fordi det er svært at sige 5.000 kroner. Eller 10.000 kroner. Eller 25.000 kroner. Det er faktisk noget af det mest simple. At sige en pris. Men at begrunde en pris er en helt anden snak. Begrundelsen for en pris afhænger nemlig af den vare, som skal leveres.

En hjemmeside er en relativ stor størrelse med mange ubekendte faktorer:

  • Design
  • Funktionalitet
  • Grafik
  • Fotos
  • Tekster
  • Søgemaskineoptimering
  • Vedligehold

Derfor må jeg gang på gang ”skuffe” kunder, som nysgerrigt spørger:

Hvad tror du det kommer til at koste?

Det kommer an på…, lyder mit svar

Nogen kunder bliver overrasket over prisen. Jeg har det nemlig således, at hvis en vare har en produktionstid på en 3 uger, skal kunden betale mig for disse ugers arbejde.

Hvis produktionstiden er 3 dage, skal kunden betale mig for 3 dages arbejde.

Og det er netop her, at kunden kan spare penge. Jo mere kunden leverer, jo færre penge vil produktet (læs: hjemmesiden) koste. Derfor er det relativt nemt at sætte en overskrift op, hvor jeg frejdigt melder, at du som kunde snildt kan spare mange penge på din næste hjemmeside.

Ring til mig, hvis du vil vide mere!

Her sparer du penge på hjemmesiden

Ved en god indsats kan du nemlig spare mig for tid, hvilket du derved sparer penge på. Herunder giver jeg dig følgende tips, så du slipper billigere næste gang, at virksomhedens hjemmeside skal revideres grundigt.

Design

Gør dig nogle tanker omkring designet af hjemmesiden. Vær så klar i spyttet som overhovedet muligt. Har du en eller flere hjemmesider, som du er begejstret for? Kan du hente inspiration til dit design fra andre websites? Jo mere jeg ved om dine tanker, jo kortere tid skal vi sammen bruge på at finde det udtryk, som din hjemmeside skal udsende.

Grafik og fotos

Hvor meget kan du levere, når det handler om grafik og fotos til den kommende hjemmeside? Har du et logo og grafiske kendetegn, som skal overbringes til det nye site? Har du gode fotos liggende, eller kan du skaffe nogle fra en fotograf eller en tjeneste på nettet? Jo flere af disse fotos du kan skaffe, jo mindre tid skal jeg bruge på dette vigtige input på sitet.

Funktionalitet

Har du nogen specifikke ønsker til, hvad den kommende hjemmeside skal kunne? Har du behov for at få implementeret knapper eller lignende til de sociale medier? Har du ønsker om at kunne udsende et nyhedsbrev til potentielle kunder? Skal kunderne kunne booke dig eller skal de ligefrem kunne købe dine produkter online? Vær så klar som overhovedet muligt – det sparer tid.

Tekster

Når du lancerer den kommende hjemmeside, skal du naturligvis have gjort dig tanker om det tekstmæssige indhold. Skal du genbruge tekster fra den gamle hjemmeside, eller har du tanker om at relancere med komplet nyt indhold? Hvis du selv skaffer tekster, sparer jeg tid ved tasterne – og så sparer du penge. Bemærk at det tekstmæssige indhold er virkelig vigtigt når det handler om søgemaskineoptimering.

Søgemaskineoptimering

Og når vi nu er ved begrebet søgemaskineoptimering: jo mere grundarbejde du foretager dig, jo mindre tid skal jeg bruge på denne særdeles vigtige del af opbygningen af websitet. Få skrevet de gode tekster med kvalitetsindhold. Tænk over søgeord, overskrifter og udformning. Jo mindre tid jeg skal bruge på at sætte det op, jo billigere bliver det for dig.

Dagligt vedligehold

Endelig skal det daglige vedligehold lige have et par ord med på vejen. Mange vælger at bruge mig som personen, som passer og opdaterer websitet via mit klippekort. Det er jeg da glad for, idet pengene klinger i min pengekasse. Men reelt kan du selv vedligeholde din hjemmeside. WordPress er brugervenligt og de fleste lærer hurtigt at anvende systemet.

Mange vil sikkert anse dette indlæg som en form for selvmål. Hvorfor give tips og tricks til kunder, så de sparer penge? Hvorfor forære potentielt arbejde væk? Fordi jeg har en tro på, at ovenstående hjælper mange, mens andre stadig er overbevist om, at jeg vil være den bedste til at udføre arbejdet.

Tja, det må jo komme an på en prøve. Hvilken model du vælger at bruge er helt op til dig. Jeg magter de fleste facetter.  Om du overlader al arbejde til mig, eller om du kun vælger at lade mig bygge ”skallen” op, er dit valg.

Jo mere du selv leverer, jo mindre tid skal jeg bruge på dit website. Sådan kan du spare tusindvis af kroner.

Læs også mit indlæg: Hvad koster en hjemmeside?

Ring til mig på 2972 0955