Derfor skal du tage Google My Business seriøst

Google My Business er et interessant og gratis værktøj, som din virksomhed kan gøre brug af. Hvis du er i tvivl om, hvad Google My Business er, er jeg ret sikker på, at du om et øjeblik siger ”Nåårrrhhh, er det dét”. Lad mig give dig et eksempel.

  1. Du starter Google op
  2. I søgefeltet skriver du for eksempel: tømrer svendborg
  3. Søgeresultat vil vise dig annoncer øverst
  4. Lige under ser du formentlig et Google kort
  5. På dette kort ser du en række balloner
  6. Ballonerne illustrerer hvor du finder tømrervirksomheder
  7. Under kortet listes en række tømrervirksomheder op
  8. Her får du navn, anmeldelser, åbningstider, adresser mv.
  9. Samt 2 knapper: en til hjemmeside – en til rutevejledning

Og dette er netop hvad Google My Business er: altså en form for virksomhedsregister i verdens mest anvendte søgemaskine. Nogle firmaer tager sig betaling for at få din virksomhed ind på Google My Business, men du kan i princippet lige så godt gøre det selv. Det tager under en halv time, og derved bestemmer du selv, hvad der skal stå ved din virksomhed.

Derfor skal du bruge Google My Business

Og det giver god mening at bruge nogle minutter på foretagendet, for mange af dine kunder klikker sig direkte videre via Google My Business. At have en god position på Google My Business kan have mange gavnlige effekter. Nogle af disse er for eksempel:

  • En god Google My Business profil gavner din lokale placering i Googles søgeresultater. Dette betyder at du kommer højere op i søgeresultaterne i forhold til dine lokale kolleger i branchen.
  • Kunder, som falder over din Google My Business vil bemærke at du har en interessant profil, og derved er chancen for at de klikker sig videre til dine informationer markant større.
  • Husk at dine kunder ofte bruger smartphone, når de leder efter hjælp i Google. Ved at have en god placering i Google My Business er der nem adgang til at ringe dig op – eller at sætte en rutevejlening op på kundens smartphone.
  • Mens mange af os ikke er særligt interesserede i for eksempel TrustPilots anmeldelsessystem, giver det god mening at bede kunder om at skrive en anmeldelse af dit firma via Google My Business. Gode anmeldelser bemærkes nemlig hurtigt i Google My Business.

Sådan kommer du i gang med Google My Business

Klik ind på https://www.google.com/intl/da_dk/business/

Log ind oppe til højre – Hvis du ikke har et login, kan du oprette et på siden. Det er gratis

Når du er logget ind, kan du tilføje din virksomhed – en guide hjælper dig videre.