Når det handler om webdesign og hjemmesider, er det mere end vigtigt, at virksomheden sørger for at holde indholdet på hjemmesiden opdateret. Det gælder nemlig om at bruge hjemmesiden så progressivt som muligt. Det er jo mere end ærgerligt at man har brugt mange ressourcer på et webdesign/hjemmeside, som ikke er ajourført.

Det ser jeg mange eksempler på. Og hjemmesideejerne er undskyldt. Jeg forstår nemlig sagtens, hvis en virksomhedsejer ikke har hjemmesiden som førsteprioritet. Det handler jo først og fremmest om at virksomhedens produkter og/eller tjenester står som det vigtigste. Når først tingene glider, er det essentielt at man kan levere varen eller ydelsen til kunderne. Man kan sige at markedsføringen glider en smule i baggrunden.

Vi bruger Google

Og det kan være farligt. I dagens sprællevende erhvervsliv er det ofte hjemmesider, som kigges efter, hvis man er på jagt efter en ny leverandør til et produkt eller ydelse. Det kan være en golfsko, et hotelophold, en kiropraktor, en tandlæge eller en tømrer i Svendborg. Vi er efterhånden blevet så gode til at granske varerne ud på vores telefon eller computer. Og det sker via dertil indrettede hjemmesider, som vi måske finder via søgninger i Google. 

Når først et webdesign er faldet på plads og indholdet lagt på, risikerer mange virksomheder at glemme hjemmesidens betydning. De glemmer også hvor vigtig en magtfaktor Google er. “Nu har vi en hjemmeside – så er alt jo godt”. Men Googles kræsne søgerobotter kigger tusindvis af hjemmesider igennem hvert minut. Også din. Og hvis robotterne gang på gang ser det samme på hjemmesiden, har de en tendens til at tænke, at hjemmesiden er halvdød.

Gode råd fra Svendborg

Det er ikke nødvendigvis dit webdesign, som skal have en rusketur, men jeg vil klart anbefale, at du får set tekster og fotos igennem med jævne mellemrum. Du skal bestemt ikke opfinde den dybe tallerken, men du vil med fordel hente nyttige bonuspoint hos Google, hvis du opdaterer indholdet på hjemmesiden. Her er det vigtigt at understrege, at du ikke behøver at skrive nye tekster. Du kan sagtens tage udgangspunkt i de eksisterende. Lad mig give nogle råd til dig.

  1. Start med de vigtigste tekster. Tag udgangspunkt i de tekster som sælger dine produkter/ydelser. Det er oftest disse, som de besøgende lander på, så giv teksterne en opfriskning.
  2. Måske er der nye priser eller andre praktiske informationer, som skal have en brush up.
  3. Husk at bruge de ord, som dine kunder bruger. Måske skal du skrive “elektriker” i stedet for “el-installatør”.
  4. Føj nogle nye underoverskrifter til teksterne. Husk at anvende de ord, som kunderne skriver i Google.
  5. Tjek teksterne igennem for stavefejl og grammatikhalløj. Hvis det ikke er din stærke side, kan du med fordel alliere dig med en person, som har styr på den slags.

Når du er færdig, er det en god ide at teste det hele af på både computer og på smartphone. Ser det godt og indbydende ud, eller skal du sætte teksten anderledes op i dit webdesign. Jeg sidder i Svendborg og hjælper dig gerne med både webdesign, layout og tekster. Husk at krydre dine tekster med opdaterede billeder. 

Skal jeg kontakte dig? Udfyld formularen her.